TelePortál

DE Informatikai Szolgáltató Központ

Fogalmak - Ügyeleti telefon

Ügyeleti telefon

Az ügyeleti telefonnak az a szerepe, hogy az éppen ügyeletet adót elérjék, vagy ha neki hívnia kell egy munkatársát, főnökét, akkor ezt ingyen tehesse. Az igénybe vehető szolgáltatások köre és a hívható díj- és számövezetek száma a lehető legszűkebb. Tarifacsomagjában a legkisebb költséghatár szerepel, adatcsomagja nincs. Ha a költséghatárt túllépi, a szervezeti egységnek azonnal vizsgálatot kell indítania mi okozta ezt, hiszen az előfizetés költségét teljes egészében a szervezeti egység viseli. A készüléket jellemzően egymásnak adogatják az ügyeletet végzők, emiatt nem köthető személyhez, csak szervezethez. Ilyenkor egyetlen virtuális "felhasználót" szoktunk létrehozni, s hozzá rendeljük a szervezet összes ügyeleti telefonját. Ennek a "felhasználónak" egyetlen általános e-mail-címe van, erre küldjük az összes telefonja értesítését. Pl. Ügyeleti KKZA, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.